Důležitost vitamínů (nejen) pro tělo sportovce

1. Důležitost vitamínů (nejen) pro tělo sportovce - PostVitamíny, jsou pro naše tělo velice důležité, a to nejen ve chřipkovém období, jež už nějakou dobu nekontrolovatelně schvacuje celou naši republiku. Nicméně jejich vliv na náš organismus je blahodárný i mimo tyto epidemie.

300x250x4

Prospěšné jsou tyto látky jak pro člověka, který svůj volný čas tráví pasivně, tak i pro sportovce. Důležitost vitamínů pro sportovce je velká, protože některé skupiny těchto látek dokáží pozitivně ovlivnit stav a funkci našeho těla při sportu.

U kulturistů to platí dvojnásob, protože ti se potřebují na veškeré činnosti v průběhu svého tréninku pečlivě soustředit a potřebují veškeré cviky provádět efektivně. Vitamíny tedy působí nejen na náš imunitní systém, ale dokáží zasáhnout i do dalších důležitých funkcí našeho těla.

Při posilování vitamíny nepodceňujte

Každý z nás ví, že vitamíny a jejich význam v naší stravě je spíše upozaďován. U kulturistů a dalších sportovců, kteří si zakládají na svalové výbavě, tento fakt platí dvojnásob. Jediný směr, kam se ubírají jejich myšlenky, vede k doplňkům stravy, jež by mohly podpořit jejich růst. Jen málokoho však napadne, že vše jde pospolu ruku v ruce. Avšak první, po čem kulturista sáhne, jsou právě různé gainery a další výrobky, které podporují budování svalové hmoty.

Pokud však chceme, aby naše svaly rostly, musíme na to jít od lesa a chytře. Přeci jen, když se nad tím zamyslíte, myslíte si, že vaše tělo a jeho jednotlivé části budou dělat to, co po nich požadujete i v případě, že jim nedodáte potřebné látky? Nebudeme vám nic nalhávat a neměli byste tak činit ani sami sobě.

Vaše tělo zkrátka správně fungovat začne teprve tehdy, když mu dodáte vše, co k tomu je potřeba a pochopitelně jedním z faktorů jsou i vitamíny. Bez nich to prostě nejde. Váš organismus se o ně přihlásí, nejčastěji fyziologickým strádáním. V případě kulturisty může takovýmto symptomem být i to, že mu nebudou vůbec růst svaly, a to i přesto, že bude užívat doplňky stravy na podporu jejich růstu a bude se mořit denně v posilovně.

Kde vzít vitamíny a nekrást?

Největším zdrojem vitamínů, který byste měli využívat primárně, je zejména strava. Ta by měla být pestrá, a to nejen na vitamíny, ale i na celou škálu minerálů a dalších zdraví prospěšných látek.

U kulturistů by měla být bohatá kromě vitamínů také na bílkoviny a zdravé tuky, jež hodně přispívají k růstu svalové hmoty. Nicméně jelikož je známo, že náš jídelníček není moc bohatý a pestrý, musíme nejen vitamíny do svého těla dodávat i jiným způsobem.

V lékárnách a v poslední době i ve fitness centrech můžeme najít celou škálu doplňků stravy, a to nejen těch, které podporují růst svalů, ale právě i suplementů, které obsahují celou škálu vitamínů.

Firmy zabývající se výrobou doplňků stravy určených pro sportovce do svého sortimentu začaly včleňovat právě i suplementy obohacené o vitamíny. S jejich pomocí se vám jistě nabrat svalovou hmotu podaří, protože budete mít jistotu, že už vašemu tělu nic nechybí. Bude tedy fungovat přesně tak, jak má.

728x90x2

1

Hrudník Ramena Záda

2

Biceps Předloktí Triceps

3

Lýtka Přední stehna Zadní stehna

4

Břicho Trapézy Zadek