Efektivní způsoby regenerace

2. Efektivní způsoby regenerace - Post

300x250x4

Jistě si dokážete z vlastní zkušenosti dobře představit, jak je vaše tělo po tréninku rozbolavělé a vy jste celkově unavení. Z tohoto důvodu je nutné si dát oddech, odpočívat a regenerovat. Doba takovéhoto odpočinku se odvíjí od náročnosti a druhu vašeho tréninku.

Nedodržení potřebného odpočinku je potrestáno nepříjemnými komplikacemi, ať už se jedná o bolesti, či poškození svalů. V některých případech může jít i o nenávratné škody, se kterými si již neporadí ani lékaři. Sami si jistě uvědomujete, že to nemá cenu. Po tréninku tedy minimálně na den hoďte nohy na gauč a relaxujte.

Problém zvaný odpočinek

Odpočinek. V současné době pomalu ani nevíme, co tento pojem znamená. Doba je hektická a vyžaduje po člověku, aby se jí přizpůsobil. Díky tomu vzniká stres, který klade vcelku velké překážky kvalitnímu odpočinku. Všichni se často honíme za něčím, co je špatně dosažitelné. V některých případech máme dokonce pocit, že jsou cíle nedosažitelné.

To, že si nedokážeme oddechnout a „hodit nohy na stůl“, častokrát vede ke zdravotním problémům. Naše tělo je neustále ve střehu a my se pak nedokážeme soustředit na naši práci či koníčky. Jakými činnostmi si nejlépe odpočineme?

Pravidelný spánek je zdravý

Nejúčinnějším způsobem regenerace je spánek. Málokdo z nás chodí spát každý den ve stejný čas a pravidelně se ve stejnou dobu ráno budí. Nicméně přesně takto bychom si měli zvyknout spát. Aby byl spánek zdravý, měl by trvat aspoň osm hodin.

V tomto čase si naše tělo, ale i mysl oddechne a připraví se na další den, kdy nás budou opět čekat vcelku náročné úkoly. Spát bychom měli v naprostém klidu a tmě. Puštěná televize nás neustále nutí poslouchat či přemýšlet a my si tak téměř neoddechneme. Stejně tak záblesky z televizního přijímače ruší i naše oči.

Dalším prvkem, který nám zaručí kvalitní spánek, je čerstvý a chladný vzduch. V zadýchaném prostředí se neustále musíme soustředit na správnost dýchání a často máme pocit dušnosti. Pokud máme v naší ložnici velké teplo, také to není dobře. Krátce před spaním, ale i po něm si na chvilku vyvětrejte.

Nech se namasírovat

Pokud pravidelně posilujete a cítíte ve všech svalech pnutí, měli byste si dojít na masáž. Zkušené masérky a maséři vám pomohou se odreagovat a uvolnit. Již po jedné návštěvě masáže se budete cítit mnohem lépe než před tím. Masírování by vám mělo být příjemné a rozhodně by vás nemělo nic bolet. Kromě uvolnění tato procedura pomáhá v regeneraci svalových vláken.

Odpočiň si v přírodě

Pokud chcete trávit i regenerační pauzy mezi jednotlivými tréninky aktivně, vyrazte na procházku do přírody. Pohyb na čerstvém vzduchu vám udělá dobře nejen po těle, ale i na duchu. Nezatěžujte se zbytečnostmi a poznávejte krajinu kolem sebe. Na procházku si vyberte trasu s jednoduchým terénem. Nebudete tak namáhat svaly, které mají naordinovaný odpočinek.

 

728x90x2

1

Hrudník Ramena Záda

2

Biceps Předloktí Triceps

3

Lýtka Přední stehna Zadní stehna

4

Břicho Trapézy Zadek