Jak vybudovat pevné prsní svaly

300x250x4

Patříte ke skupině lidí, která si myslí, že pěkná prsa jsou výsadou žen? Ano, leckterý z nás se pokochá pohledem na plné poprsí ženy. Nicméně v tomto článku se podíváme na to, jak si i vy můžete vytvarovat pevné a sexy prsní svaly, které přitáhnou oko nejedné zástupkyně něžného pohlaví. Zdá se vám to nemožné? Nebojte, možné to je a je to i docela bezproblémové. S troškou správné motivace se dá dosáhnout opravdu velkých výsledků.

Jak efektivně zvýšit objem prsních svalů?

Jak jsme již poznamenali výše, posilování prsních svalů nebude žádnou procházkou růžovou zahradou, ale výsledky vás mile překvapí a pozvednou vaše sebevědomí. Pro posílení a vybudování pevných prsních svalů budete potřebovat dvouruční činku, kterou můžete zvedat jak na lavici vleže (tzv. benchpress), tak vestoje.

Pokud jste začátečníci naložte si menší váhu, pokročilí si mohou naložit váhu velkou. Mějte však na mysli, že činku budete zvedat a je tedy nutností, abyste ji uzvedli. Počet opakování bude malý, a to podle toho, kolikrát váhu zvládnete zvednout. Čtyři zdvihy by měly být minimem, šest potom maximem.

V žádném případě byste však neměli přeceňovat svoje síly. Pokud již při třetím opakování cítíte, že máte dost, dokončete čtvrté a cvik raději ukončete. Je dobré vědět, kdy máte dost, protože pokud neznáte svoje hranice nebo se chcete před svými kolegy v posilovně vytáhnout, mohlo by se stát neštěstí a vy byste si mohli přivodit úraz.

V případě benchpressu by takový úraz mohl být klidně i smrtelný. Vždy byste tedy tento cvik měli provádět ve dvou. Jeden cvičí a druhý dohlíží pro případ, že by se cvičícímu něco stalo.

Zvolenými cviky se posunu kupředu

Při posilování nejen prsních svalů je důležité, aby si kulturista zvolil takové cviky, s jejichž pomocí se bude moci posouvat neustále kupředu. To souvisí také s tím, jaké pomůcky si pro provádění cviků zvolíte. Pokud začnete rovnou posilovat na strojích a věžích, vězte, že nebudete mít dostatek volného pole působnosti.

Vše je limitováno tím, že posilovací věže či stroje jsou statické a nedá se na nich tedy vymýšlet nic moc nového. Veškeré cviky budou stále stejné, jediné, co budete moci změnit, je váha. Ale i v tomto případě jsou možnosti vcelku omezené.

Nejvhodnějším pomocníkem pro posilování a zpevňování prsních svalů jsou činky, a to ať už ty jednoruční, nebo obouruční. Jednoruční cvičenci poskytnou více zábavy. Bude moci zvedat a u toho třeba skákat panáka, nebo jiným způsobem zaměstnávat zbytek těla.

Iniciativě se meze nekladou a veškerý náš čas by měl být patřičně využit pro prospěch naší figury. Na obouruční činku potom můžete naopak od jednoruček nasadit větší zátěž, protože ta se rovnoměrně rozloží a vy tak budete mít pocit, že nezvedáte tolik.

Nezapomeňte na dostatečný kalorický příjem

Abyste byli při posilování úspěšní, měli byste neustále myslet na důležitost kalorického příjmu. Čím více do svého těla kalorií dostanete, tím lépe. Nezapomeňte na fakt, že při posilování se z vašeho těla odpařují nejen tekutiny, ale i mnoho živin a o kaloriích, které tělu v akci dodávají dostatečné množství podpůrné energie ani nemluvě.

Mějte tedy s sebou v posilovně vždy něco dobrého na zub s dostatečným množstvím kalorií a bílkovin, protože přesně tyto dvě složky stravy rozhodují o tom, do jaké míry se vám podaří vaše svaly vytvarovat a zvětšit jejich objem.

728x90x2

1

Hrudník Ramena Záda

2

Biceps Předloktí Triceps

3

Lýtka Přední stehna Zadní stehna

4

Břicho Trapézy Zadek