Kruhový vs. dělený trénink

300x250x4

Před každým z nás stojí výzva, když si můžeme vybrat z několika různých druhů tréninku. Všichni máme jasno v tom, co bychom se svou postavou rádi udělali. Naším cílem však nemusí být jen zvětšení objemu svalové hmoty, je tu mnoho dalších oblastí, na kterých se dá v průběhu tréninků pracovat. Někdo by rád větší kondici, jiný více síly, další zase touží po pevnosti a odolnosti. Vše se dá zařídit prostřednictvím správného výběru tréninku.

V nabídce mnoha posiloven se můžeme setkat se dvěma formami tréninku, v nichž mohou mít mnozí z nás trošku zmatek. Jedná se o trénink kruhový a dělený. Obě metody v dnešní době slaví svůj boom a jsou velmi oblíbené. Mezi těmito metodami je mnoho rozdílů. My si obě metody přiblížíme na řádcích níže.

Komplexní kruhový trénink

Tento způsob trénování si oblíbila celá řada žen, ale i mužů. U dam se ale těší mnohem větší oblibě. Jeho velkou předností je to, že za celou dobu tréninku komplexně procvičíte svaly celého těla. Není tedy zaměřen jen jednostranně na určitou svalovou partii. Cvičení s jednotlivými nářadími, která jsou pro vás připravena, jsou velmi dynamická, a proto budete mít odcvičeno během malé chvilky.

V průběhu trasy se setkáte například s jednoručními činkami, gymnastickou gumou, švihadlem, medicinbalem, ale třeba i s posilovací věží a dalším podobným nářadím, které vám pomůže posílit svaly a vybudovat dobrou kondičku. Čím více se budete tomuto tréninku věnovat, tím lépe pro svoje tělo uděláte.

Nářadí je rozestavěno po dráze, po níž se budete pohybovat. Působí tak trochu jako překážková dráha s jednotlivými stanovišti. Občas se stane, že je dráha rozestavěna tak, že je problém se v ní pohybovat s lehkostí, ale i tak si jistě poradíte.

Kruhový trénink se dá snadno aplikovat také jako kardiocvičení. V průběhu tréninku zapojíte veškeré svaly a správně je okysličíte. Jelikož je, jak jsme již avizovali, kruhový trénink dosti dynamickou záležitostí, je třeba dbát na rychlost, a ne na váhu závaží. V případě tohoto typu tréninku tedy použijte malou zátěž a raději činku nebo závaží na posilovací věži zvedněte vícekrát, než abyste se zničili s velkou zátěží.

Mužská záležitost – dělený trénink

Stejně jako je kruhový trénink oblíbený u žen, o děleném tréninku můžeme spolehlivě tvrdit, že je oblíbený zejména u mužů. Je totiž zaměřen na nabývání a budování svalové hmoty. Při každém z tréninků v děleném režimu budete pravděpodobně pokaždé posilovat jednu určitou svalovou partii, která bude při příštím vyměněna za jinou a takto stále dokola.

Můžeme tedy konstatovat, že tento typ tréninku je jednostranný a nemusí tedy vyhovovat všem. Trénink si neužijí ti, kteří jsou zvyklí na variabilní a komplexní trénování. Jelikož jde o maximální nabytí svalové hmoty, je důležité vědět, že můžete při tomto typu tréninku zvolit klidně i vyšší míru zatížení.

Tento trénink je také ojedinělý v tom, že s jeho pomocí můžeme snadno a bez sebemenších potíží odhalit možné slabiny našeho těla. Pokud víme o tom, že některá z našich partií výrazně zaostává, můžeme je přednostně zapojovat a vybudovat je tak, aby byly rovnoměrné s těmi ostatními. Z toho důvodu je tento typ tréninku oblíben u pokročilých kulturistů, kteří na sobě rádi pracují a zdokonalují se.

728x90x2

1

Hrudník Ramena Záda

2

Biceps Předloktí Triceps

3

Lýtka Přední stehna Zadní stehna

4

Břicho Trapézy Zadek