Nechte vaše svaly regenerovat a dopřejte si dostatek odpočinku

300x250x4

Každému je jasné, že pro růst svalů musíte vyvinout dostatek úsilí v posilovně a následně zajistit dostatečný přísun potravin. Ne každému je však jasné, že pro růst svalů také potřebujete nedělat nic. Ano, tím máme na mysli odpočinek.

Dejte svalům šanci růst

Fáze odpočívání a regenerace bývá mezi příznivci posilování často podceňována nebo dokonce ignorována. Pokud je to i váš případ, tak děláte velkou chybu. Vaše svaly totiž nerostou v posilovně, tam totiž pouze dostanou impulz k růstu. Samotný růst probíhá až v následujících dnech. Pokud tedy své svaly každý den mučíte v posilovně, dáváte jim spoustu impulzů k růstu, ale již jim nedáváte příležitost růst. Výsledkem tak často může být dokonce svalový úbytek.

Zbytečná námaha

Není to hloupé? Vyvíjet tolik zbytečného úsilí, když byste přitom dosáhli větších přírůstků jednoduše tím, že byste nic nedělali a relaxovali. I kdyby vás každodenní ničení se v posilovně bavilo, tak se budete muset naučit odpočívat a dát vašim svalům čas na růst a regeneraci. Běžnému člověku bohatě postačí cvičit každý druhý den. Lze samozřejmě efektivně cvičit i každý den, je však třeba správně naplánovat zatěžování jednotlivých svalových partií. Jednotlivé svaly byste neměli posilovat častěji než jednou za tři dny, rozhodně pak ne každý den. Věřte, že i týdenní přestávky mezi posilováním konkrétní partie, mohou vést ke slušným přírůstkům.

Cvičte, jezte, odpočívejte

Vždyť to přece dává smysl, pořádně si zacvičíte v posilovně a následně své svaly necháte zregenerovat a růst. Při odpočívání jim dopřejte dostatek vhodné potravy a uvidíte, že vám svaly porostou před očima. Pokud svaly zničíte v posilovně a druhý den to uděláte znovu, tak prostě nic neporoste. Akorát se budete cítit mizerně a budete frustrováni tím, že za svou námahu nejste odměněni adekvátními přírůstky.

Také je důležité si uvědomit, že odpočinkem máme na mysli opravdový odpočinek. Pokud den po posilování strávíte například turistikou nebo náročným dnem, kdy jste neustále ve stresu, tak vaše regenerace také nebude vůbec ideální. I psychická zátěž má na regeneraci vliv. Ne každý si to může dovolit, ale jen opravdový odpočinek, kdy nic moc neděláte, vám zajistí maximální rychlost a míru regenerace a tím pádem také největší možný svalový růst.

Uvědomte si, že nejste profesionál

Pokud se inspirujete profesionálními bodybuildery, tak jste si jistě všimli, že v posilovně tráví každý den i několik hodin. Proč by to tedy nemohlo fungovat u vás? Nechceme vám brát iluze, ale všichni profesionální kulturisté si pomáhají určitými látkami, o kterých se jistě nemusíme rozepisovat.

Pokud tedy nejste ochotni přistoupit k podobným praktikám, tak se nikdy nemůžete snažit o to, co dělají oni. Obecně se dá říci, že dostatečná dávka steroidů vám umožní cvičit až dvakrát déle a dvakrát častěji. Steroidy totiž značně urychlují svalovou regeneraci a růst. Jistě tedy chápete, že by byla pěkná hloupost, pokud byste se snažili podávat stejné výkony jako někdo, kdo je na steroidech a dalších látkách.

728x90x2

1

Hrudník Ramena Záda

2

Biceps Předloktí Triceps

3

Lýtka Přední stehna Zadní stehna

4

Břicho Trapézy Zadek