Nenuť se do toho a půl je hotovo

1. Nenuť se do toho a půl je hotovo - Post

300x250x4

Vzpomínáte si na to, co pro vás bylo za mučení, když jste ve škole, doma či v práci museli vykonávat činnosti, které vám nic neříkaly? Nutil vás někdy někdo do toho, abyste dělali něco, co nemáte rádi nebo je vám to naprosto proti srsti? Pokud jste si na obě otázky odpověděli kladně, museli jste být z tohoto stavu hodně deprimováni a začali jste si tvořit v sobě určité barikády. Posilování by pro vás mělo být radostí a nikdy by se nemělo proměnit v nemilou povinnost.

Svaly z donucení? Nikdy…

Neustále vám někdo tvrdí, že vaše postava není ideální a že byste s tím měli začít něco dělat? Pokud tomu tak opravdu je, myslete si o dotyčném svoje, ale rozhodně se nenechte do ničeho nutit. Podobní lidé většinou neblahými slovy směřovanými na vaši osobnost léčí většinou svoje vlastní komplexy. Nicméně to, že oni nejsou sami se sebou spokojeni, nemá nic společného s tím, jací jste či jak vypadáte vy. Vy sami žijete ve svém vlastním těle, a proto si jen vy osobně můžete ordinovat kůry, a to jen tehdy, pokud opravdu po výsledku toužíte.

Jste-li spokojeni sami se sebou, není důvod, abyste se nutili do něčeho, co by vás třeba nemuselo ani bavit. Ba co, dokonce by se vám to mohlo znechutit ještě před tím, než se do toho dostanete a začnete si být svým postupem jisti.

Posilovna není mučírnou

Mnozí z nás si nedokáží představit, že by začali chodit do posilovny a vyvíjeli nějakou činnost pro kultivaci svého těla. Často máme posilování spojené s hodinami tělesné výchovy, při kterých nás vyučující nutili dělat něco, co nás nebavilo, bylo nám to nepříjemné, občas to dokonce i bolelo.

Těžko se toto zažité pravidlo boří, ale když už byste na své muskulatuře chtěli začít pracovat, je nutné tento krok udělat, a to co nejdříve. Růst svalů je kromě vyváženého stravování bohatého na bílkoviny a cukry závislé také na naší psychice a postojích. Pokud k cvičení a posilování budeme pociťovat odpor, nemůžeme očekávat kýžené výsledky. S negativním přístupem nikdy nedosáhneme cíle, po kterém bychom třeba i toužili.

Prvním krokem, který bychom měli udělat, aby náš trénink byl zábavný a tím pádem i účelný, je sestavení efektivního tréninkového plánu. Ten by měl být komplexní a neměli bychom se v něm zaměřovat pouze na jednu svalovou partii. Vše bychom si v něm měli uzpůsobit vlastním potřebám.

Počínaje zvolenou obtížností tréninku, počty sérií a opakování až po způsob provádění jednotlivých cviků by mělo přispívat k tomu, že vás kulturistický sport bude bavit, dodá vám potřebné sebevědomí a zároveň vám svaly porostou téměř samy. Tréninky si sestavte tak, aby obsahovaly jen několik cviků, jejichž prostřednictvím budete působit na celé tělo, uděláte si tak dostatečnou zásobu pro jejich obměnu a předejdete tak stagnaci, která se může dostavit. Počet tréninků v týdnu a jejich délka se odvíjí od jejich náročnosti.

Čím náročnější, tím větší pauzy budete potřebovat k regeneraci. Pokud se budete řídit našimi radami, tak máte nakročeno k tomu, že to, co pro vás bylo dříve strašákem, se může během chvilky proměnit v atraktivní a zábavnou činnost, která vám bude dělat radost.

 

728x90x2

1

Hrudník Ramena Záda

2

Biceps Předloktí Triceps

3

Lýtka Přední stehna Zadní stehna

4

Břicho Trapézy Zadek