Nepouštějte se do nesmyslů

Výzvy jsou fajn záležitostí, ale měly by být přiměřené, cílené a hlavně účinné. Každý z nás by si svou výzvu měl vybírat s rozmyslem, čemuž by měla odpovídat i doba, po kterou se výzvám budete věnovat.

300x250x4

Výzvou krok kupředu a v žádném případě ne zpět

Výzvy by měly každého kulturistu motivovat k objevování nových cviků a případně by si z nich měl odnést typy na obnovu a obohacení vlastního tréninkového plánu. Takovýmito programy se dá krásně předejít stagnaci, protože nové cviky, popřípadě změna stylu provádění těch starých, vaše svaly šokuje a v těle dojde k důležitým změnám, o kterých by se vám dříve ani nesnilo.

Nicméně, je důležité vědět, že i takovouto výzvou si můžeme ublížit a případně se začít vracet zpět a stagnovat. V současné době se stávají trendem několikadenní výzvy, které většinou správně účinkují na počátku jejich zavedení a po půlce programu opět dochází ke stagnaci, které bychom se spíše všichni rádi vyhnuli.

Není tedy vhodné si dát cíl, plnit několikadenní výzvu, která trvá déle než čtrnáct dní, protože se vám cviky okoukají a nebudou s postupem času bavit vás, ani vaše svaly.

Více výzev najednou je také řešení

Pokud se chcete do nějaké výzvy zapojit a zároveň si chcete vzít k srdci naši radu, můžeme vám doporučit, abyste se zapojili hned do několika výzev, které se zaměřují nejen na jiné partie – připomeňme si, že tréninky by měly být komplexní, ale i na jinou formu cvičení – bude vás více bavit a vaše svaly budou neustále šokovány přívalem nových cviků.

Zároveň byste měli mít neustále na paměti, že výzvy by měly působit jako jakési zpestření vašeho stávajícího tréninkového plánu. Pokud se rozhodnete do některé jen tak skočit, aniž byste před tím do posilovny zašli, pravděpodobně se nedočkáte vůbec žádných změn na svém těle.

Mnozí „pasivnější“ příznivci fitness a kulturistického sportu, kteří si rádi přečtou článek, ale nikdy jeho rady neuvedli v praxi, si od toho, že vyzkoušejí jakýsi navrhovaný plán, slibují, že dosáhnou stejné postavy, jakou má kulturista na obrázku. Opak je však pravdou, většinou se dočkají tak akorát bolestí, protože cviky neprovádějí tak, jak by se správně provádět měly.

Vysněné postavy se takoví lidé také nedočkají, jelikož nevidí to, co za onou fotkou je. Onen muž, případně žena, jsou většinou pravidelnými návštěvníky fitness center a jejich trénink je pravidelný. Výzvu využili opravdu jen proto, aby svůj trénink ozvláštnili a výsledky se v jejich případě s největší pravděpodobností dostaví, protože mají již slibný základ.

Závěrem

Aby i ve vašem případě výzva zafungovala tak, jak má, je dobré zvolit takovou, která netrvá více než 14 dní a jež je komplexní. S její pomocí dojde ke komplexnímu zatížení svalů celého těla.

Stále mějte na paměti, že výzvový program by měl být doplňkem vašeho běžného tréninku, neměl by jej v žádném případě nahrazovat. Pro začátečníky se podobné programy nehodí, protože nemají základní povědomí o tom, jak provádět dané cviky, mohlo by tedy v jejich případě dojít k bolestivému poškození svalstva.

728x90x2

1

Hrudník Ramena Záda

2

Biceps Předloktí Triceps

3

Lýtka Přední stehna Zadní stehna

4

Břicho Trapézy Zadek