Nepřeceňujte své bicepsy

300x250x4

Cesta za vysněnou muskulaturou je velmi komplexní, což si ne každý uvědomuje. U začátečníků se tak můžeme často setkat se zajímavým fenoménem, kterým je až fanatická soustředěnost na určitou svalovou partii. Zdaleka nejčastěji se však jedná o bicepsy. Ano, velké bicepsy jsou tak trochu symbolem svalovců. Pokud se však na problematiku podíváme hlouběji, tak zjistíme, že přílišné soustředění na biceps nebo jakoukoliv jinou konkrétní svalovou partii je kontraproduktivní hloupost.

Vaše tělo se skládá z 640 svalů

Každý člověk, který se snaží vybudovat muskulaturu, má přibližně stejný cíl. Všichni chtějí vypadat svalnatě. Někdo touží po tom vypadat jako Hulk, někdo zase touží po atletičtější a vyrýsovanější postavě. V každém případě ale platí základní pravidlo. Je třeba zaměřit své úsilí na celé tělo. Pokud budete posilovat pouze horní polovinu těla, budete vypadat hrozně. Pokud se zaměříte pouze na dolní končetiny, výsledek taktéž nebude ani zdaleka estetický. Zaměřovat se pouze na určité svalové partie je tedy hloupost. Zaměřovat se navíc převážně na jeden konkrétní sval je však mimořádně absurdní.

Ano, vaši oblíbení svalovci mají obří bicepsy, nezapomínejte však na to, že mají zároveň obří i ostatní svalové partie. Velký biceps sám o sobě z vás totiž svalovce ani zdaleka neudělá. Pravda je dokonce taková, že pokud budete cvičit pouze biceps, tak vám dokonce příliš nevyroste ani ten samotný biceps. Růst svalstva je totiž velmi komplexní záležitost, která probíhá z velké části napříč celým tělem. Samozřejmě, pokud se na nějakou část těla zaměříte intenzivněji, můžete její růst podpořit, ale celkové mohutnění probíhá napříč celým tělem a lze ho dosáhnout pouze správným způsobem cvičení a stravování.

Cvičte celé tělo, biceps přijde

Pokud si tedy uvědomíme, že chceme být svalnatí celkově a že svalový růst z velké části probíhá napříč celým tělem, tak nám musí být jasné, že je třeba se zaměřit na cviky, které zatěžují celé svalové partie a co nejvíce jednotlivých svalů. Právě takové cviky totiž vyšlou vašemu tělu největší impulz k celkovému svalovému růstu. Chcete-li přibrat svaly, tak se zaměřte na cviky typu dřepy s činkami, bench press a podobně. Věřte tomu, že i dřepy mohou mít velký efekt na podporu růstu všech ostatních svalů v těle, vaše tělo tak totiž dostává impulz zmohutnět. Pokud cvičíte pouze konkrétní sval, tak je impulz k růstu svalstva minimální. V těle máte stovky svalů a je absolutně nereálné, abyste je při tréninku procvičili všechny pomocí izolovaných cviků.

Platí tedy často zmiňovaná zásada, cvičte s těžkými váhami, šest až dvanáct opakování, tři až šest sérií a zaměřte se na cviky, které zapojují co nejvíce jednotlivých svalů. To je jediný způsob, jak donutíte tělo k pořádnému růstu. Až pokud jste spokojeni s objemem a chtěli byste vyladit nějaký konkrétní sval, tak se můžete intenzivněji soustředit právě na ten mýtický biceps. Pokud jste ale hubený kluk, který chce nabrat svalstvo, tak nad bicepsem raději vůbec nepřemýšlejte a soustřeďte se na cviky, které vám pomohou dosáhnout důležitějšího cíle.

728x90x2

1

Hrudník Ramena Záda

2

Biceps Předloktí Triceps

3

Lýtka Přední stehna Zadní stehna

4

Břicho Trapézy Zadek