Nesoustřeď se pouze na objem

Lidské tělo je v podstatě jakýsi stroj, jenž, když mu dopřáváte pravidelně vše, co ke svému správnému chodu potřebuje, funguje a je multifunkční. Není to jen o tom, že by bylo tělo jen silné, jen mrštné nebo bude mít velkou výdrž.

300x250x4

Mnoho z nás si myslí, že si můžeme vybrat jen onu jednu konkrétní cestu, po které půjdeme a dosáhneme jen jednoho bodu z našeho výčtu. Opak je však pravdou. Pokud budeme se svým tělem a organismem správně pracovat, můžeme mít všechno.

Nemusíme se tedy v žádném případě uskromňovat jen na jednu disciplínu. Do tréninku si můžeme zavést rozličné cviky, jež nám mohou pomoci k nabrání svalové hmoty, ale také síly a výdrže.

Nelimituj sám sebe

Myslíš si, že když si utvoříš tréninkový plán, musí se nutně sestávat jen z cviků, jež pracují s jednou jedinou kulturistickou disciplínou? Pokud tomu tak bylo, rádi Tě vyvedeme z omylu, protože v tomto případě je to úplně jinak.

Jak jsme již několikrát psali, tréninkový plán by neměl být jednostranný. Neplatí to však jen o volbě cviků na svalové partie, ale právě i v oblasti disciplín. Pokud se chceme pořádně rozvíjet, měli bychom být všestranní.

Disciplíny jsou celkem tři, jedna se zaměřuje na budování svalové hmoty a mezi kulturisty je hodně oblíbená, protože jsou cviky náročnější a svaly se jimi krásně napumpují, když se trénink vede správným způsobem. Potom je tu síla. Na tu je většinou doporučeno používat větší váhu.

Činky a závaží zvedáte v menším počtu opakování, protože by svaly takovou zátěž nemusely vydržet. Nicméně cviky by měly být odváděny poctivě od prvního až do toho posledního.

Další disciplínou, která ve srovnání s ostatními dvěma spíše pokulhává, je trénink výdrže. Tento typ tréninku mnozí z nás spíše podceňují, protože v tomto cvičení nespatřují dostatečný potenciál.

Závaží a činky jsou většinou spíše lehčí, a to z toho důvodu, aby se daly zvednout vícekrát, abychom posílili právě i výdrž. Cviky jsou pomalé a většinou kulturistu spíše nudí. I přesto by však měly být součástí všech tréninků, jež kulturista absolvuje.

Vykašli se na předsudky

Někdo ve tvé blízkosti ti řekl, že provádění určitých cviků je zbytečné a někdy i nudné? Nenech se však vykolejit. Obzvláště v případě, že sis nechal poradit od svého osobního fitness trenéra, jenž ti ochotně zpracoval tvůj vlastní tréninkový plán, on přeci moc dobře ví, co je pro lidské tělo důležité a co nikoliv.

Ač se Ti po čase tento plán může zajídat a nemusí se ti takovýto styl posilování líbit, vydrž, protože je jisté, že aspoň v jedné disciplíně sklidíš úspěch určitě. Někdo je dokonce tak šikovný, že se mu podaří dosáhnout výborných výsledků ve všech třech oblastech.

Při posilování si ale vždy dávej pozor na to, aby ses nepřetížil. Pracuj vždy s takovou váhou, kterou máš napsanou v tréninkovém plánu, nebo s takovou váhou, kterou ti doporučil osobní fitness trenér.

Jen on ví přesně, co tělo snese a v jakém pořadí. Z tohoto důvodu nedávej velkou váhu tomu, co ti řeknou lidé ve tvém okolí, ale tomu, co ti napoví tréninkový plán. Jen tak dosáhneš cílů, a to bez bolestí a stresu.

728x90x2

1

Hrudník Ramena Záda

2

Biceps Předloktí Triceps

3

Lýtka Přední stehna Zadní stehna

4

Břicho Trapézy Zadek