Posilování s vlastní vahou není hračka

1. Posilování s vlastní vahou není hračka - PostSpousta kulturistů si myslí, že posilování s jejich vlastní vahou není nic pro ně. Proč? Protože jim to připadá jednoduché, často mají za to, že se svou vahou nedosáhnou takových výsledků, kterých dosahují s pomocí posilovacích pomůcek.

300x250x4

Bez jednoručních činek či velké činky, na kterou si naloží, co jen uzvednou, si svůj život už ani nedokáží představit. Kulturisté profíci si totiž chybně myslí, že posilování s váhou vlastního těla je určeno pro začátečníky, kteří ještě tolik neunesou a zacházení s těžkými posilovacími pomůckami by pro ně mohlo mít tristní a velice bolestivé následky.

V následujících řádcích se přesvědčíme o tom, že pravda je někde úplně jinde. Posilování s vlastní vahou může i pokročilému kulturistovi prokázat nebývalé služby a může pro něj být zpestřením jeho vlastního fitness plánu.

Vlastní váha vás posílí

Jedním z hlavních důvodů, proč by každý z nás měl svou dráhu kulturisty zahájit posilováním s vlastní vahou, je to, že jen tak získáte kvalitní základ pro následné náročnější cvičení s posilovacím náčiním. Obtížnost by se měla zvyšovat postupně, a proto byste měli začít s cviky, které dobře znáte z hodin tělesné výchovy ve škole.

K základním cvikům patří sedy-lehy, sklapovačky, dřepy a kliky. Sedy-lehy vám pomohou posílit svaly zad a břicha. V případě sklapovaček se k těmto svalovým partiím přidávají i svaly nohou. Nohy vám pak také skvěle posílí i dřepy. Kliky jsou pak vhodné pro posílení svalů rukou.

Ve chvíli, kdy se cviky naučíte provádět bez sebemenších chybiček, si je můžete ztížit pomocí zátěže, ať už činek, nebo gymnastické gumy. Přizvat však můžete i další pomůcky, a to například bradla nebo hrazdu. S jejich pomocí jak svaly rukou, tak i zad.

Cvičení s vlastní vahou je přirozené a zdravé

S vlastní vahou můžete cvičit kdekoliv a sami. Nemusíte chodit do posilovny a potit se před očima ostatních kulturistů, ani nemusíte být pod dohledem svého fitness trenéra. Zároveň je důležité vyzdvihnout, že se jedná o zdravou variantu posilování.

Těmito cviky své tělo rozhodně nepřetížíte, protože pracujete s váhou, s níž jsou vaše klouby zvyklé pracovat a nosit ji dnes a denně. Nemůže se vám tak stát, že byste svoje svaly přetížili a ublížili jste si tak.

Při provádění jednoduchých cviků provádíte pohyby, na které jste zvyklí. Jejich cvičení je pro vás více než přirozené. Klouby se pohybují přesně tak, jak mají, a proto nedochází k tomu, že byste prováděli pohyby špatně, což se často děje v případě posilování ve fitness centrech na speciálních přístrojích.

I zkušení by to měli zvládat

Posilování s vlastní vahou je to nejsnadnější, co můžeme provádět. Svým způsobem se s těmito cviky může udržovat v kondici kdokoliv. Zkušený kulturista si s nimi může vyplnit třeba regenerační pauzu. Stačí jich provést jen pár, nijak se nepřetěžovat.

Když se ale nad tímto způsobem posilováním zamyslíte a položíte si otázku, zda tak profesionálové opravdu činí, nejspíše zjistíte, že nikoliv. Je to docela škoda, protože sami sebe okrádají. Pokud tomu chcete učinit přítrž, nebojte se, stačí jednoduchá věc – začít.

728x90x2

1

Hrudník Ramena Záda

2

Biceps Předloktí Triceps

3

Lýtka Přední stehna Zadní stehna

4

Břicho Trapézy Zadek