Posilujte svaly a narovnejte svoje tělo

3. Posilujte svaly a narovnejte svoje tělo - PostTaké vás občas trápí bolavá záda? Nebo vás neustále někdo upozorňuje na to, abyste se narovnali? Pokud tomu tak je, tak je něco špatně. S největší pravděpodobností u vás nepracují správně svaly, které mají za úkol držet kostru ve vzpřímené a rovné pozici správně, nebo vám dokonce úplně ochably, protože jim nevěnujete takovou pozornost, jakou byste měli.

300x250x4

Změňte svůj pohled na posilování

Posilování a fitness sport není jen o tom, že se budete týrat v posilovnách při provádění cviků, které vám nejsou nijak příjemné a po jejich vykonání vás akorát bolí celé tělo. Pochopitelně je zdravé pociťovat ve svalech určitý tlak po tom, co jste cvičili a posilovali, ale nemělo by jít o bolest.

Někteří příznivci tohoto sportu si stanovují cíle, že chtějí vypadat jako jejich vzor z posilovny, který má svaly třikrát tak velké než oni sami. Fitness však není jen o tom, zda vám rostou svaly a jakým tempem. Fitness sport je hlavně o tom, aby vaše tělo bylo krásně rovné, což je projevem toho, že svaly poskytují páteři a dalším důležitým kostem potřebnou oporu.

Při posilování, stejně jako u ostatních sportovních aktivit, je do těla vypouštěn v hojném množství hormon štěstí, který se postará o vaši dobrou náladu, a proto budete mít z každého tréninku radost. Věřte tomu, že tu radost budete mít právem, protože se snažíte o to, aby vaše tělo bylo spokojené, krásně rovné, ale také o to, abyste vy sami byli v dobré kondici a měli dostatek sil na dosahování dalších met, které vás při dlouhé cestě za kýženým cílem čekají.

Nemysli si, že všeho docílíš hned

Když se rozhodnete, že se svým tělem začnete něco dělat, měli byste se v první řadě zaměřit na to, abyste se pořádně narovnali. Při posilování je přímo nežádoucí, abyste se při provádění jednotlivých cviků různě kroutili či seděli zkřiveně. Aby byly náročnější cviky prováděny správně, je nutné sedět zcela rovně. Jen tak si při cvičení neublížíte a nebude vás nic bolet. Ve chvíli, kdy se pořádně narovnáte, můžete do tajů posilování pomalu vplout.

Pochopitelně nesmíte začínat s přemrštěnými cíli. Je důležité, abyste si svou cestu za cílem rozvrhli do několika dílčích celků. Nemyslete si, že začnete posilovat dnes, strávíte v posilovně celý den a zítra se dostaví kýžené výsledky, tak to rozhodně není. Nabývání svalové hmoty potřebuje čas.

Prvním vaším dílčím cílem by mělo být zpevnění postavy. Že jste cíle dosáhli poznáte podle toho, že už se vaše svaly při pohybu či pouhém doteku neklepou jako sulc, ale jsou krásně pevné. Další metou by měla být přeměna uložených tuků v energii pro nárůst svalové hmoty. Zde už se začínají objevovat náročnější cviky. Pomalu už začnete pracovat s těžšími činkami a spřátelíte se i s posilovací věží.

Až teď je na to ten správný čas, protože je vaše tělo na větší zátěž připravené. Rozhodně byste úvodní část neměli přeskakovat, jelikož je pro vás a vaše tělo velice důležitá. Bez ní byste mohli přijít k bolestivému úrazu, který by vám všechno vaše snažení mohl nadobro překazit.

Aby vaše svaly rostly lépe, můžete je podpořit nejrůznějšími doplňky stravy, ale i úpravou svého jídelníčku, který by měl být bohatý zejména na bílkoviny a zdravé tuky. Při tréninku je důležité dodávat dostatečné množství energie, k čemuž vám dobře poslouží třeba proteinová tyčinka. Spojením správné stravy a účinných cviků dosáhnete svých cílů v relativně brzké době. Kvap se rozhodně nevyplácí.

728x90x2

1

Hrudník Ramena Záda

2

Biceps Předloktí Triceps

3

Lýtka Přední stehna Zadní stehna

4

Břicho Trapézy Zadek