Proč alkohol a posilování nejdou dohromady

2-proc-alkohol-a-posilovani-nejdou-dohromady-post

300x250x4

Jistě pro nikoho není žádnou novinkou, že alkohol našemu tělu nesvědčí. Někdo si život bez alkoholu nedokáže představit. Pro tento pocit můžeme mít spoustu důvodů. Někomu alkohol prostě chutná a nedokáže se obejít bez občasné konzumace piva, vína nebo jiných alkoholických nápojů.

Někdo alkohol považuje za společenský nástroj, který mu přináší radost a zábavu. Ať už jsou důvody pro pití alkoholu jakékoliv, tak je třeba si položit otázku, jaký vliv má konzumace alkoholu na snahu o budování svalové hmoty.

I občasné pití alkoholu může negativně ovlivnit vaše výsledky

Většina lidí, kteří posilují, si pravděpodobně myslí, že občasné pití alkoholu nepředstavuje žádný problém. Pravda ovšem není tak úplně růžová. Alkohol našemu tělu opravdu nesvědčí. Pokud je vaším cílem budování svalové hmoty a zároveň redukce tukových zásob, tak i malé množství alkoholu dokáže negativně ovlivnit vaše výsledky.

Pro optimální výsledky je nezbytné, aby vaše tělo fungovalo co možná nejlépe. Alkohol negativně ovlivňuje funkci téměř celého těla, proto je jeho negativní vliv nezanedbatelný. Dalším důvodem je jeho kalorická hodnota. Toto si málokdo uvědomuje, ale alkohol je mimořádně kalorický. Možná si myslíte, že pár drinků přece nemůže výrazně ovlivnit váš kalorický příjem.

Pravda je ovšem opačná. Gram alkoholu je téměř stejně kalorický jako gram tuku. Z toho plyne, že za jednu prohýřenou noc do svého těla snadno dostanete přes tisíc kalorií, které jsou navíc absolutně bezcenné. Kalorie obsažené v alkoholu jsou takzvaně prázdné, což znamená, že pouze přispějí k budování vašich tukových zásob.

Alkohol tedy v těle funguje naprosto v rozporu s tím, co bodybuilder potřebuje. Dalším problémem je fakt, že spousta alkoholických nápojů obsahuje velké množství cukru, což negativní účinky jen zvýrazňuje.

Co se děje v našem těle po konzumaci alkoholu

Alkohol dokáže naše tělo ovlivnit na hodně dlouhou dobu po jeho konzumaci. Alkohol dokáže negativně ovlivnit vaše výkony v posilovně i 48 hodin po tom, co jste si dopřáli alkoholický drink. Prokazatelně snižuje fyzickou sílu, výdrž a v podstatě všechny ostatní aspekty fyzického výkonu.

Také přispívá k dehydrataci těla a narušuje funkci jater, srdce a ledvin. Je zřejmé, že pro optimální výsledky v oblasti bodybuildingu je nezbytné, aby naše tělesné orgány fungovaly co nejlépe, proto je naprosto nežádoucí, pokud je jejich funkce narušena alkoholem.

Pro svalový růst je taktéž nezbytný kvalitní spánek. Je známo, že alkohol výrazně snižuje kvalitu spánku, čímž přímo ovlivňuje nejdůležitější fázi svalové regenerace.

Alkohol také v neposlední řadě negativně ovlivňuje absorpci vitamínů a minerálů. Tělo člověka, který intenzivně posiluje, vyžaduje velké množství vitamínů, minerálů a stopových prvků, aby se s fyzickou zátěží dokázalo bez újmy vyrovnat. Konzumací alkoholu tedy vašemu tělu v tomto ohledu vůbec nepomáháte.

Jak je tedy zřejmé, tak pití alkoholu za všech okolností nejde s posilováním moc dobře dohromady. Pokud se i přesto nehodláte alkoholu vzdát, tak je důležité, abyste nežili ve lži a byli si vědomi toho, že i příležitostná konzumace alkoholu negativně ovlivní vaši snahu.

 

728x90x2

1

Hrudník Ramena Záda

2

Biceps Předloktí Triceps

3

Lýtka Přední stehna Zadní stehna

4

Břicho Trapézy Zadek