Proč při posilování nezapomínat na hydrataci

Každý z nás si jistě povšimnul toho, že léto k nám zavítalo mnohem dříve, než by mělo. Sluneční paprsky jsou sice příjemné, krásně hřejí a mnohdy nám zpříjemní nepříjemné dny, ale zároveň pro nás znamenají velká rizika.

300x250x4

Počínaje zdravotními nepříjemnosti z přehřátí či dlouhého pobytu na přímém slunci, nebo kožní potíže spojené s nepřiměřeným opalováním. Nezapomínejte tedy na patřičnou ochranu a na důležitou hydrataci, a to nejen pokožky, ale také celého organismu.

Pravidelný pitný režim je základem

Léto svádí mnoho z nás ke sportovním aktivitám prováděným venku. Je jedno, zda jde přímo o posilování či o jiný sport. Jisté však je, že bychom v žádném případě neměli zapomínat na kvalitní pitný režim. Bez lahve s pitím bychom neměli vystrčit z domu ani nos, natož začít venku vyvíjet nějakou tělesně náročnější aktivitu.

Parna jsou nevýhodná v tom, že vzduch je suchý. Když už vane větřík, tak je většinou sluníčkem ohřátý, takže ani on vás příliš neochladí a neosvěží. Jakákoliv sportovní aktivita vás ještě více rozehřeje a v případě, že po ruce nebudete mít láhev s nápojem, může se vám stát, že dehydratací zkolabujete. Tomu se však ale všichni chceme spíše vyhnout, abychom mohli svoje oblíbené aktivity vykonávat pravidelně a bez strachu.

Organismus ale můžete kromě nápojů chladit také pomocí navlhčených ručníků či přímo oděvů. Za běžných okolností by nám bylo nepříjemné mít na sobě něco vlhkého, ale v parnech ochlazení a hydrataci touto formou spíše uvítáte. Není to ani žádná ostuda, když si mezi jednotlivými sériemi dáte pauzu na potřebnou hydrataci. Spíše naopak, svému tělu prokážete velkou službu a cviky se vám budou provádět daleko snáze. Vaše svaly nebudou unavené a budou pracovat správně.

Jaké nápoje v letním období zvolit?

Co se týče vhodnosti nápojů v letním období, je to otázka, která nás trápí, přitom je odpověď na ni tak snadná. Při cvičení a posilování v horkých letních dnech bychom si měli do lahví natočit čistou vodu bez bublinek.

V žádném případě bychom vodu neměli nechávat na sluníčku, aby se nám uvařila, ale ani by neměla být příliš studená. Nápoj by měl mít teplotu, která náš organismus nešokuje. Takže zapomeňte na led.

Příliš chladná voda náš organismus podchladí, tělo musí vydat mnohem více energie na to, aby se vrátilo zpět do provozní teploty, a proto se budeme cítit unavení. Zároveň je však vysoká pravděpodobnost toho, že si tímto způsobem v letních teplých dnech uženeme nepříjemné nemoci dýchacích cest.

Abychom se patřičně hydratovali, měli bychom pít vody bez příchutí. Když už nějakou příchuť nápoj má, měli bychom si ohlídat, aby neobsahoval příliš mnoho cukrů. Ty totiž snižují osvěžující schopnost nápoje. Příliš sladké nápoje mají většinou i dost vysoký glykemický index, a proto budeme mít nutkání neustále pít, v horším případě začneme mít hlad či dostaneme chuť na podobně výživné potraviny.

728x90x2

1

Hrudník Ramena Záda

2

Biceps Předloktí Triceps

3

Lýtka Přední stehna Zadní stehna

4

Břicho Trapézy Zadek