Takhle vážně ne, chce to změnu…

Tréninkové plány a různé výzvy jsou programy, které by vás měly cíleně vést za vašimi kýženými výsledky. Na internetu, ale i ve fitness centrech vám budou navrhovány jejich různé varianty a vy byste si měli umět vybrat takovou, která vám bude plně vyhovovat. Je však důležité mít aspoň základní povědomí o tom, jak by takový program měl vypadat, aby byl trénink komplexní a aby podpořil vaše snažení.

300x250x4

Stop jednostranným tréninkům

Mnoho z nás pravděpodobně uslyší na tréninkové programy a výzvy, které slibují, že nám pomohou vyřešit naše problémy a komplexy. Máte pocit, že je vaše postava neforemná a neodpovídá ideálu krásy, který jste si vysnili? Existuje spousta výzev, které vám naslibují hory doly, ale nakonec, když se do nich pustíte, zjistíte, že skutek jaksi utekl.

Myslíte si, že se vám podaří vykouzlit během pár dní nádherné břišní svaly ve tvaru oblíbeného pekáčku buchet? Pokud tomu opravdu věříte, tak je nám to líto, ale tímto způsobem rozhodně svého cíle nedosáhnete.

Je to bláhový sen, k jehož splnění vede dlouhá a trnitá cesta, která je plná překážek. Žádná výzva, jejíž trvání činí mnohdy pouhých třicet dní, vám takto postavu nevytvaruje. Nepomohlo by ani pomyslné upsání ďáblu. Jediné, co vám to možná přinese, bude zklamání.

Věřte tomu, že když neustále kolem dokola budete cvičit sklapovačky, sedy-lehy a další podobné cviky posilující břišní svalstvo, a to v různých obměnách, stejně cíle nedosáhnete. Jedná se totiž o jednostranný trénink, který se po velmi krátkém čase omrzí.

Když budete navíc cviky provádět každý den bez žádného volna na regeneraci, tento časový úsek se zkrátí a stagnace nastane třeba i během jednoho týdne. Dále je důležité si uvědomit, že když budete cvičit pouze jednostranně, tak namáhané svaly budou přetížené a náchylné k nejrůznějším poraněním, stejně tak budou náchylné i svaly nenamáhané, které se začnou zkracovat. Při větší námaze pak může dojít také k velice bolestivým úrazům.

Posiluj stále, neorientuj se jen několikadenní výzvou

Sami dobře víte, že když chcete dosáhnout svých cílů, musíte posilovat pravidelně po určitou dobu. V úvahu by se měla brát pochopitelně i doba na regeneraci. Někomu stačí jeden den, jiný potřebuje pro odpočinek dny dva. Nikdy byste neměli jít z tréninku do tréninku. Nicméně nejdůležitější věcí, kterou byste si měli uvědomit, je, že sport fitness a kulturistika jsou jakousi formou životního stylu.

Ten, kdo nestojí o to, začít žít jinak, nedosáhne s největší pravděpodobností žádných výsledků. I kdyby se mučil celých 30 dní v kuse, dřepoval, klikoval, dělal přítahy či sedy-lehy a sklapovačky, nepomůže nic.

Chce to totiž přesvědčení, začít od úplného začátku a posilovat pravidelně nejen po dobu oněch třiceti dní. Životní styl se nosí delší dobu, někdy dokonce i po celý život. Tak jděte do toho a věřte, že teprve tehdy uvidíte opravdové změny.

728x90x2

1

Hrudník Ramena Záda

2

Biceps Předloktí Triceps

3

Lýtka Přední stehna Zadní stehna

4

Břicho Trapézy Zadek