Vitamíny obzvláště důležité při posilování

2. Vitamíny obzvláště důležité při posilování - PostČlověk, který aktivně sportuje, potřebuje svému tělu dodat mnohem větší množství vitamínů, minerálů a dalších zdraví prospěšných látek, než tomu je u toho, kdo svůj volný čas tráví pasivně. Důvod je velice snadný. Vaše tělo je mnohem více namáháno, a proto potřebuje a zaslouží si větší péči. Měli byste mu dopřát dostatek vody, ale i dostatek jídla.

300x250x4

Jelikož naše strava často není dostatečně pestrá, jak by měla být, je nutné vitamíny a další důležité látky do těla dodat jiným způsobem. Jak jsme ale již zmínili, společnosti zabývající se výrobou a distribucí doplňků stravy pro sportovce se tímto problémem začaly zaobírat a na trh dodaly několik produktů, které doplní do vašeho organismu vitamíny důležité pro jeho správnou funkci nejen při trénincích.

Jaké vitamíny jsou pro kulturisty nezbytné?

Jak je již z nadpisu zřejmé, některé z vitamínů tělo sportovce potřebuje více než tělo pasivně žijícího člověka. V následujících odstavcích se podíváme na to, jaké vitamíny to jsou.
Pro sportovce je velice důležité, aby jeho tělo bylo náležitě fit a připraveno na větší nápor a vytížení.

Jednou z nejdůležitějších skupin vitamínů, kterou byste svému tělu měli dopřát ve větší dávce, je ta B. Následně nesmí chybět ani vitamín A či C. Céčko je velice důležité pro naši obranyschopnost a měli bychom se snažit jej tedy do sebe dostat v přiměřené dávce co nejvíce. Avšak neméně důležité by pro vás měli být i vitamíny D, E a K. Z jakého důvodu tomu tak je?

Jaký vliv mají jednotlivé vitamíny na náš organismus?

O áčku každý z nás ví, že je dobré pro zbystření zraku, ale asi málokdo tuší, že také působí i na další funkce organismu. Některé jsou důležité zejména pro kulturisty, kteří potřebují podpořit svůj metabolismus. Vitamín A je jakýmsi stimulantem krevního oběhu, podporuje tvorbu krve, společně s vápníkem se podílí na zpevnění kostí a mimo to také pomáhá štěpit bílkoviny.

Všichni, kdo pravidelně čtou naše články, vědí, že bílkoviny jsou pro kulturistu velice důležité. Podporují totiž růst svalové hmoty. Z tohoto vyplývá, že nedostatek tohoto vitamínu může být příčinou toho, proč vaše svaly nechtějí přes veškeré vaše úsilí navyšovat svůj objem.

Vitamín B je rozdělen do mnoha skupin, každá z nich má na náš organismus blahodárný vliv, některé nám opět mohou pomoci v našich snahách o kultivaci naší postavy. Vitamín B1 (neboli Thiamin) je pro sportovce velice důležitou látkou, jeho nevýhodou však je, že je to jeden z vitamínů, které je nutné do organismu dostat jiným způsobem než z běžné potravy, v ní je ho totiž nedostatečné množství.

Tento vitamín se podílí na štěpení sacharidů a jejich následnou přeměnu v energii, kterou pro výkon našeho koníčku potřebujeme. Bez energie se není možné soustředit na správné provedení cviků. Posilování by pak mohlo být nedotažené a mohlo by vést k nejrůznějším úrazům.

Další významnou látkou skupiny B je vitamín B5, který podporuje metabolismus. Pomáhá našemu organismu se spalováním sacharidů a tuků. Jak jsme již tolikrát zmínili, sacharidy a tuky se podílejí na dodání potřebné energie, a to nejen do svalů, ale také do celého organismu.

B1 s B5 se tudíž výborně doplňují a ten, kdo má těchto vitamínů dostatek, se může těšit na to, že jeho svaly porostou mnohem snáze. Ke správnému spalování bílkovin poté skvěle poslouží vitamín B6. Se správným příjmem těchto látek máte úspěch téměř zaručen. Dalším oblíbeným vitamínem z této skupiny je B12, který má blahodárné účinky na růst svalové hmoty.

Vitamíny C a D mají podobné účinky, oba podporují imunitní systém, z tohoto důvodu podporují neustálé zlepšování vašich sportovních výkonů, a to nejen těch kulturistický, ale i v jiných sportovních odvětvích. Vitamín E má podobné účinky, avšak jeho bonusem je schopnost detoxikace organismu, z tohoto důvodu by jej sportovci měli do svého těla doplňovat. Vitamín K pak pomáhá v našem těle štěpit některé látky, jež jsou pro organismus sportovce nezbytné a jiným způsobem je nezíská.

728x90x2

1

Hrudník Ramena Záda

2

Biceps Předloktí Triceps

3

Lýtka Přední stehna Zadní stehna

4

Břicho Trapézy Zadek