Vyzkoušejte si CrossFit na vlastní kůži

2. Vyzkoušejte si CrossFit na vlastní kůži - Post

300x250x4

Mnozí z vás již jistě o této převratné metodě slyšela, avšak jsou zde i tací, jež toto slovo vidí poprvé a nikdy se s ní nesetkala. Nemusíte se však bát, my vás s ní seznámíme a uvidíte, že ji jednou jistě rádi vyzkoušíte. V článku vám tento druh tréninku představíme a popíšeme jednotlivé metody, jež se při jeho trénování jistě budou hodit.

Co je to CrossFit?

Pod pojmem CrossFit si mnoho z nás může představit spoustu věcí, ale jen málokdo ví, co toto označení doopravdy znamená. Ve skutečnosti se jedná o jakýsi funkční trénink, jehož se mohou zúčastnit jak muži, tak i ženy. Hlavním úkolem CrossFitu je připravit člověka na nepředvídatelné fyzické situace, jež mohou nastat. Může vás například venku někdo napadnout a vy budete mít dostatek síly se útočníkovi ubránit.

Tento fitness program je zajímavý tím, že se snaží tělo posílit komplexně, a to několika různými způsoby. V CrossFitu najdete prvky atletiky, vzpírání a gymnastiky. Zajímavé je, že vše najdete zabalené v jednom tréninkovém programu.

Jak probíhají tréninky?

Ten, kdo se odhodlá zkusit CrossFit, musí počítat s tím, že se nejedná o procházku růžovým sadem. Trénink je vcelku náročný, a to nejen svou všestranností. Jednotlivé tréninkové dny jsou orientované na jinou oblast, chvilku se budete věnovat budování svalů a síly v nich, v jiných se zaměříte na trénink výdrže.

Pro člověka, aby byl konkurence schopný, je důležitá rychlost, síla, ale právě i výdrž. Nikdy není dobré, když jedna z důležitých vlastností chybí.

Jednotlivé dny se od sebe liší obtížností i náplní. Celý tréninkový plán má za úkol zocelení nejen muskulatury, ale i organismu jako celku. Každý by se měl tedy po nějaké době cítit celkově fit. Ač se zpočátku budete cítit hodně unaveně, věřte tomu, že se vyplatí vytrvat. Na potenciální protivníky již nebudete působit coby ořezávátko.

Kde a v kolika lidech se CrossFit trénuje?

CrossFitu se můžete věnovat ve specializovaných fitness střediscích. Tréninků se většinou zúčastňuje více lidí, nikdy na něm nebudete sami. Skupiny jsou složené ze dvou až jedenácti účastníků. Čím větší skupina, tím větší motivace pro vás. Ve snaze vás pak podpoří trenér, jenž přihlíží vašemu posilování.

Velkou devizou trenérského dohledu je to, že vám vždy řekne, kde děláte chybu a snaží se vás navést k tomu, abyste cvik nakonec zvládli bez chyb tak, aby byl efektivní.

Komu je CrossFit určen?

Primárně byl tento způsob fitness tréninku určen pro policisty, vojáky, členy ochranné služby, mohli bychom však jmenovat dále a stále by to bylo málo. Svým způsobem je určen pro všechny, jejichž povolání vyžaduje sílu, připravenost, rychlost a pohotovost. Teď už se začíná CrossFit otevírat i širší veřejnosti, takže se na tréninky dostanete i vy.

Závěrem

Přijďte se podívat na trénink, zkuste si jej a pociťte na vlastní kůži, co vše dokáže CrossFit udělat s vaším tělem. Vytvarujete svou postavu, zocelíte své tělo i mysl, a hlavně získáte mnohem větší sílu, než byste nabrali sami v posilovně. Zlepší se vaše kondice a věřte tomu, že díky větší skupině lidí, jež vás bude při trénincích obklopovat, vás bude trénink mnohem více bavit.

728x90x2

1

Hrudník Ramena Záda

2

Biceps Předloktí Triceps

3

Lýtka Přední stehna Zadní stehna

4

Břicho Trapézy Zadek