Zacvičte si ve vodě

Voda je nejen v této roční době blahodárnou a výborně přispívá i k posílení našich svalů a celkové kultivaci těla. Dá se v ní dělat tolik činností, které mohou ovlivnit nejen naši postavu, ale utuží i váš zdravotní a psychický stav.

300x250x4

Endorfiny se vyplavují do krve

Endorfiny, jinak také hormony štěstí, se do krve vyplavují při každé fyzické činnosti, která nás těší. Je jedno, jestli se jedná o posilování, běhání či jiný sport, tyto hormony jsou zárukou, která vám vyvolá úsměv na tváři a může být i úžasnou motivací a hnacím motorem, jenž vás dožene ke kýženému cíli.

S úsměvem na tváři jde všechno lépe, dokonce i provádění jednotlivých cviků. Je pravda, že když cvičíte či posilujete sami, vaše radost z výsledků bude poloviční, ale když se do tréninku pustíte ve dvou, nebo dokonce ve větší skupině, endorfinů se vám do krve vyplaví mnohem více.

Nejvíce těchto štěstí podporujících látek se, světe, div se, do organismu vyplavuje ve slunečných dnech, kdy máme mnohem více elánu a je tím větší pravděpodobnost, že se vybičujete k výkonům, o kterých se vám dříve nesnilo.

Skoč do vody a užij si to

Jak jsme již napsali výše, ve vodě si můžeme užít mnoho zábavy. Vodní radovánky nejsou určeny jen pro malé děti, svým způsobem prospěje i dospělým. Mezi tím, co se vaše ratolesti budou cachtat či klouzat na tobogánu, vy si můžete dát pár bazénů. Vystřídejte všechny možné plavecké styly. Pomocí plavání posílíte zádové svalstvo, ale i svaly rukou a nohou. Voda vám klade odpor, čímž se zvýší stimulace svalstva.

Pokud vás plavání nebaví a chcete přesto ve vodě posilovat, můžete volit z několika variant cvičení. V mnoha bazénech začlenili do svých harmonogramů cvičení a hrátky ve vodě. Vybírat si můžete z kurzů pilates, jógy, zumby a dalších podobných. Je jen na vás, na co máte chuť a v jakém rytmu se chcete ve vodě pohybovat.

Ke každému kurzu je citlivě zvolena muzika, která udává tempo. Zumba je rychlá, pilates, jóga a vodní posilovna volí spíše volnější rytmus. Poslední tři jmenované vyžadují maximální soustředění při provádění cviků a je nutné se soustředit také na správný způsob dýchání.

Posilování je v bazénu mnohem náročnější, protože činka, která na suchu má hmotnost třeba 5 kilogramů, je ve vodě zdánlivě mnohem těžší. Důvodem je již zmiňovaný odpor. Nicméně používat se dají i různé další pomůcky, činka není jediným použitelným prostředkem. Velice dobře vám poslouží i gymnastická guma.

Cvičit s odporem je náročné

Při posilování ve vodě je mnohem důležitější naslouchat signálům svého těla. Zpočátku sice bude cvičení příjemnější, protože voda nadlehčuje, ale pokud při posilování pocítíte tah nebo bolest svalů, raději cvičení přerušte.

Neuposlechnutí signálů by mohlo vést k bolestivému poškození svalů, které by vám mohlo přivodit to, že si dlouho nezacvičíte ani na suchu.
Zároveň mějte na mysli, že pokud cvičíte v bazéně venku na přímém slunci, měli byste být namazáni krémem s patřičným ochranným faktorem a také nezapomeňte dodržovat pravidelný pitný režim.

728x90x2

1

Hrudník Ramena Záda

2

Biceps Předloktí Triceps

3

Lýtka Přední stehna Zadní stehna

4

Břicho Trapézy Zadek