Zajímejte se o své tělo

3. Zajímejte se o své tělo - Post

300x250x4

Kulturista se snaží o maximální kultivaci svého těla. Jeho cíle jsou různé, buď může toužit po lepší svalové vybavenosti, po vytvarování své postavy nebo po zlepšení svojí výkonnosti. Při posilování aktivně působí na určité svalové partie.

O tomto procesu musí něco vědět, aby si neublížil a jeho cvičení bylo cílené a účelné. Toto však neznamená, že byste museli strávit hodiny či dny v knihovně nad anatomickými encyklopediemi. K poznání vašeho těla vám bude stačit málo.

Přečtěte si základní informace

Na knižním trhu se vyskytuje spousta publikací, jež se zabývají posilováním a fitness. O některých publikacích z této široké nabídky jsme se zmínili v některém z předchozích článků. Součástí knih nejsou jen tréninkové plány, cviky a správné stravování kulturisty, ale také informace o jednotlivých svalových partií.

Zde získáte důležité znalosti z anatomie, jež vám mohou pomoci předejít možným bolavým zraněním. Seznámí vás však ve zkratce i s tím, jak se který sval při posilování chová a jak na něj máte správně působit, abyste jej stimulovali tak, jak si vyžaduje.

Můžeme tedy s klidným svědomím konstatovat, že tyto knihy vám představí vaše tělo mnohem více do hloubky, než jste jej znali teď. S jejich pomocí si uvědomíte, jak jednotlivé svaly fungují, co potřebují k tomu, aby podávaly takové výkony, jaké od nich vy požadujete, ale hlavně dojdete k pochopení toho, jak svalová hmota nabývá na objemu.

Pokud byste chtěli načerpat odbornější informace, můžete si přečíst některé části věnované svalům v anatomické encyklopedii, avšak my si myslíme, že látka těchto knih je často hodně odborná a běžnému čtenáři celkem nic nepoví.

Dalším možným zdrojem, v němž můžete hledat, je nevyčerpatelná studna plná poznatků – internet. Stačí jen pár úderů do klávesnice pro zadání správného hesla a vyčkat na výsledek. Před tím, než začnete číst, ověřte si důvěryhodnost zdroje. Pokud se bude jednat o článek bulvárního deníku, nemůžete očekávat příliš vysokou hodnotu poskytovaných zpráv.

Odpovědi na svoje otázky týkající se vašich svalů a jejich správné stimulace najdete na různých kulturistických fórech nebo stránkách zabývajících se touto tematikou. Svou pozornost však můžete věnovat i stránkám časopisů a magazínům, jež se zabývají kulturistikou.

Naslouchejte svému tělu

Nejlepším zdrojem informací o svalech a jejich funkci máte přímo na dosah. Je jím vaše tělo. Ono samo vám může vypovědět hodně o tom, jak funguje. Jak je zřejmé, veškeré encyklopedie, populárně naučné knihy, časopisy a další média, z nichž můžete vytěžit spoustu teoretických poznatků, vám nedokáží funkci svalů demonstrovat prakticky.

Navíc jsou tyto informace většinou hodně globalizované a všeobecné. Není v nich tedy kladen dostatečný důraz na individualitu jedince. To, co může vyhovovat jednomu, může vadit druhému.

Abyste mohli implikovat načtené informace do praxe, musíte se svému tělu věnovat a plně mu naslouchat, jen tak můžete zjistit, že nějaký pohyb mu vadí, jiný naopak prospívá a zároveň můžete sledovat, po jakých cvicích slavíte větší úspěchy a po jakých naopak domů chodíte zklamaní a bez výsledků.

Čím více budete svému organismu naslouchat, tím lépe budete umět odhadnout míru působení. Budete vědět, kdy je čas skončit a odejít. Jen takto efektivně předejdete možným zraněním a poškozením svalů.

 

728x90x2

1

Hrudník Ramena Záda

2

Biceps Předloktí Triceps

3

Lýtka Přední stehna Zadní stehna

4

Břicho Trapézy Zadek